snabbfakta ...

... Om graviditet mm.


När fick du reda på att du var gravid?

Oj , det kom inte jag ihåg riktigt :)

Var bebisen planerad?

Nee , det va hon inte.


Vad heter ditt barn?

Lova Elvira Elisabeth

När var du beräknad att föda?

Den 3 april

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

Nee , det gjorde hon inte. Hon bestämde sig för den 10 April.

Hur stor var barnet vid födseln?

3425 g och va 53 cm lång.


Hur lång tid tog förlossningen?

Runt 18-20 timmar om man räknar från 4 cm.

Hur började din förlossning?

Hade kraftiga magsmärtor hemma ett dygn. Blev bad , dusch mm.
Inget hjälpte så vi ringd och fick åka in.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?

Vaginalt


Hur mycket var du öppen när du kom in?

3 cm


Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?

10-15 min


Blev det komplikationer?

Nee , det blevd et inte. 

Var du rädd för något?

Neej , jag tror inte det. Hann inte känna efter.

Skrek du?

Neej , inte vad jag hört :)

Hur många var inne i förlossningsrummet?

Min sambo , en bm och en student.

Hade du någon nära med dig?

Min sambo Dennis.

Tog du någon smärtlindring?

Lustgas, men hjälpte inte riktigt men fick senare epidural :)

Är du tillsammans med barnets pappa?

Jaa


Tog ni reda på könet?

Jaa , i ett sent utraljud

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?

Vi hade tippat på pojk båda två , men ki fick vi :)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

I och med det inta va planerat så gick det ganska fort.


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?

Jaa i stort sett så hade vi det.

Hade du en svår graviditet?

Neej det kan jag verkligen inte påstå

Mådde du illa?

Nja , va väl någon enstaka.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?

ABSOLUT !

Har du fått några bristningar?

Jaa jag fick mina i slutet när jag gick över då satte det fart.
Men inget som jag stör mig på , hör till :D

Var du nervös inför förlossningen?

Nee , jag va nog mer spänd och förväntasfull.

Hade du några cravings?

Mini tomater och clementiner

Vad gillade du för mat?

ALLT :)

Hur reagerade du/ni när du plussade?

Jätteglada

När kände du första sparkarna?

v17 - 18 nått sånt

Bästa graviditetsminne?

Den fin fina gravid magen (saknar)

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?

1 månad

Hur mycket gick du upp i vikt?

4kg

Hur länge ammade du?

1 månad

Hur blev ditt hår?

inget speciellt som hände

Vem är barnet mest lik?

Pappan sin

Vad är det bästa med att ha barn?

ALLT !!

Vad är det sämsta med att ha barn?

Jaa , sjukdommar. Det är inget kul

Är ditt barn döpt?

Japp

Hur gammal är barnet nu?

Hon är snart 1 år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0