vår älskade fyrbenta vän

Fick åka akut in på operation i Hässleholm.

Började dagen med att vara himla slö , ville bara ligga och knappt gå ut
och kissa på dagen. Hon va väldigt gnällig gick runt och pep hela , hela tiden.
Jag fattade inte varför riktigt. Jag gjorde mat här hemma som jag skulle ha med
mig till jobbet och det blev lite över så jag gav henne de.
Men hon ville inte ha de , ?? Och hon älskar verklige mat över allt annat.

Så sa till sambon att han skulle kolla till henne om han kunde säga va det va.
Han ringde , eller skickade en bild. Då kom det massa var ur hennes bakdel.
Hon flåsade och bara pep. Vände och vred sig hela tiden.
Gick runt överallt och bäddade och hade sig.

Jag fick sätta mig ner och ringa runt till jourveterinärer runt om i blekinge och skåne.
Detta va ju klockan 22 på kvällen.
Och alla som vi pratade med sa att det va livmodersinflammation och att detta va allvarligt.
Detta kude ta en snabb vändning sa dom och att om hon bara drack så kunde vi vänta
att åka in tills dagen efter.
Vilket hon gjorde , ringde på morgornen och fick akut tid till operation i Hässleholm.
Sambon packade in hunden och åkte.

Don rönkade henne och kude se livodern , de ska man inte kunna.
Så hon fick dropp och lungnande sen va det dags.
Sambon åkte hem då hon ska stanna där 2-3 dagar för opservation.

Men dom ringde senare på eftermiddagen och allt hade gott bra och hon höll på att vakna.
Så det va ju skönt , nu har dom telefontid i Hässleholm.
Så jag ska ringa och höra hur det är med henne när hon får komma hem och hur mycket detta
KALASET kostar oss :) , tur hon är försäkrad.

Men man saknar verkligen henne redan.
Ingen som möter en när man kommer hem , inget dreglande vid matbordet.
Ingen som trängs i sängen och massa massa saker.

Men skönt att allt gått bra , skriver mer om detta när jag vet mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0