Spökar de ...

... Eller spökar de inte ?
-de e frågan jag skulle vilja ha svar på.

Nu börjar det minsann bli väldigt läskigt faktiskt.
Tro de eller ej , men jag börja känna mig lite rädd nu.

Det började med att våra gardiner i sovrummet flyttade sig lixom.
Vi ha två st på varje sida i olika färger och båda ska ju synas tycker jag.
Men tydligen inte " den " som flyttar dom.
För varje gång man flyttar dom så dom ska vara rätt , antingen på morgonen
eller senare på dagen så ser man inte den andra gardinen utan den andra
är lixom dragen över , fattar inte hur ?
Hunden kan de inte vara för hon är inte vid den sidan och fläkten blåser
åt andra hållet i sovrummet så Nej , inte den heller.

En kväll när vi hade varit hos några vänner och kom hem ganska sent
på kvällen så skulle jag in och lägga Lova och bara av ren reflex
tittar jag i fönstret och vips så är den ena gardinen i mitten
av hela föstret och förnstret är ganska stort.

Och då har ingen varit hemma , hunden va med oss och katten va inne.

Och en dag när jag skulle dammsuga så har vi 3 st lyktor i hallen ,
en stor en mellan och en liten. Och jag började dammsuga och man måste lyfta
dom för att komma åt under lixom.
OCH herregud den lilla va borta , puts väck. Och detta va på morgonen.
Jag ropade på sambon och frågade om han sett den.
Men de hade han verkligen inte och de va inte han som gjort de.
Jag gick längre ner till hallen och där stod den på hyllan rätt framför.

IGÅR
satt vi i soffan både ja , sambo och hund och helt plötsligt började
sambons glasspapper att flytta på sig.
Både jag och han tittade på varandra , usch va läbbigt de va.

IDAG
Satt jag i soffan med Lova i knät och hunden vid benen.
Katten kom in i tv rummet som vanligt och stog och tittade på vagnen.
Han brukar alltid lägga sig i den när man inte ser.

Men han tar ett stort skutt och springer iväg.
Och jag tittar på vagnen för tyckte de va kontigt och vips , hela hela hela hela
vagnen flyttade sig framåt , aaa. Shit va rädd jag blev. USCH !

Hoppas bara att dom är snälla och att dom inte vill något.
Så får dom vara här , men jag gillar de inte.
Men va ska man göra åt saken ?




BUUU !

SEE YAA !!


Kommentarer
Postat av: jenna

Jisses vad läskigt. Jag hade flippat totalt. Men gud så spännande, jag gillar sådana konstiga saker även om det är riktigt läskigt.

2010-05-31 @ 18:54:57
URL: http://magnesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0