v.40

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 3 apr 2010
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.


Barnet: Fostervatten byts ut var tredje timma och produceras
på nytt ända tills barnet är fött. Om det däremot finns mekonium i
vattnet kan det vara en signal om att barnet är stressat eller
inte mår bra och då får man stanna kvar för att kunna övervaka barnet.
Barnet är redo att möta omvärlden, 92 procent av alla barn föds mellan vecka 38-42.


Flickan ligger väldigt mycket till höger ! -.- , sweetie.

Nu är det bara 6 hela , sega dagar kvar tills min lilla flicka ska titta ut ,
om hon inte bestämmer sig
för att komma innan eller efter :) , det återstår och se.
Men nu börja de bli spännande.
  


Ja , nu är snart denna helg med över , och så är det början på en ny vecka.
Kommer gå segt som attan tror jag , " bara för att " ! =).

I helgen så har det inte hänt så himla mycket.
I fredags va vi bara hemma och myste hela kvällen. ♥
Sambon och min pappa byggde ett staket ute på vår uteplats ,
blev super fint , verkligen.
Så nu ska dom bara ha en grind med har dom fått för sig ,
men blir nog snyggt som attan när det är klart.
Får väl ta en bild sen , så alla få se hur duktiga dom har varit och kämpat med detta staket :) .

Igår så åkte vi till några vänner i Svängsta ,
spelade lite Wii och hade trevligt. Vi avslutde kvällen
på Mc Donald´s , mumma va gott de va :) ,
men det är det nästan alltid. -.-

Idag kom pappa inom en runda med lite mer brädor
 till staketet och satte upp de , sen körde vi hem till
dom och satte på våra sommardäck på bilen , så nu är det me gjort.
Hoppas de inte fryser på nu bara.

Nej , nu ska jag gå en lite runda med vovven ,
innan jag faktiskt fundera på att inta sängen.
jag är så himla trött idag och har förvärkar så tror sängen
passar mig bäst just nu faktiskt. !
Hoppas alla får en trevlig söndagskväll.
Så hörs vi kanske imorgon -.- Nattinatti !


SEE YAA!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fin magen är<3 och visst e de skönt med sol, Älskar det! Mysig blogg förresten läser varje gång ja e vid datorn:)

2010-03-30 @ 16:43:36
URL: http://storyofsassa.blogg.se/
Postat av: Ida

tack vännen min ! Klart det är de. man blir en helt annan människa för fasen :D

hehe va roligt , jag läser din me :D roligt.

2010-03-30 @ 19:13:36
URL: http://flikkansomaldrigfaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0