Snart fredag.

Har idag varit hos BM för 36 veckors kontroll. Allt va bra med lilla flickan i magen , hon låg och sov ,hjärtat slog lite lägre idag slog 135 och sf måttet va 37 och vikten va som vanligt. Inte gått upp något eller gått ner mer än 1 kg Den lilla flickan va fixerad nu sa BM , jag kunde känna huvudet långt ner när hon undersökte mig , så skönt att det händer något nu :)

Fick även göra ett extra blod prov pga att jag är Rh-negativ vilket innebär både för mig och flickan ,-

Om du är Rh-negativ och bär på ett Rh-positivt foster kan du börja bilda antikroppar mot fostrets blodgrupp om blod går över från fostret till dig. Ofta tar varken barnet eller du skada om det är din första graviditet.

Om mammans blod är Rh-negativt och pappans är Rh-positivt kan barnet bli Rh-positivt. Vid förlossningen kan en del av fostrets Rh-positiva blod blanda sig med mammans Rh-negativa blod. Därför kontrolleras barnets navelsträngsblod efter förlossningen för att se om barnet är Rh-positivt. Om mamman då inte får vaccin inom 48 timmar efter förlossningen bildar hon antikroppar mot barnets blod. Vid nästa graviditet med ett Rh-positivt foster kan det då få en speciell form av gulsot som gör att fostret kan behöva ett blodbyte.



Avslutade efter besöket hos min syster och hennes Hår Salong , Studio Lilo i stan.
För när jag fyllde 22 nu i januari så fick jag ansiktsbehandling av henne , och tänkte
att jag kankse skulle ta och använda den nu , och idag va en helt underbar dag :)
Det va helt underbart med , att få bli om pysslad någon gång. Så nu är jag babylen i hela ansiktet.


Nej nu ska jag titta på Sveriges värsta bilförare och äta lite gott. Sen blir det " vad blir det för mat ".
Men alla söta , vi hörs imorgon !



Saknar mitt blonda hår :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är jättefin i ditt bruna också gumman! <3

2010-03-12 @ 08:11:55
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/
Postat av: Ida

naw , tack :) nu är det långt minsann. MÅSTE klippa mig. hehe

2010-03-12 @ 13:39:01
URL: http://flikkansomaldrigfaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0