Ida svarar på några enkla frågor ...

... Om tiden med vårt underverk ♥ .




Vad heter ditt barn?
Lova Elvira Elisabeth Lindoff Christensen

När var du beräknad att föda?
den 3 april 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej det gjorde hon inte hon tittade ut den 10 april.

Hur stor var barnet vid födseln?
Hon vägde 3425 g och va 53 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen?
Den tog 29 timmar från det jag va öppen 4 cm.

Hur lång tid tog det att krysta ut med krystvärkarna?
ca 15 min tog det när jag fick mina krystvärkar.

Sprack du något?
Ja det gjorde jag. Fick sy 3 inne och 2 ute.
Om jag inte hade helt fel, inte så farligt.

Tog du någon smärtlindring?
Ja, lustgas och ryggmärgsbedövning.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja det är jag.

Var barnet planerat?
Nej det va det inte.

Tog ni reda på könet?
Ja , när jag fick ett extra ultraljud i v.30
 
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Vi va nästan bombsäkra på en pojk men tji fick vi :)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Ja inte så lång tid hann vara tillsammans i 3 mån innan jag blev gravid.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Om de va en pojk hade vi ett namn vi båda va överäns om.
Men vi fick ju ändra det när vi fick reda på att de va en liten tös
vi väntade , men hittade ett perfekt namn.
 
Hade du en svår graviditet?
Nej , det tycker jag inte att jag hade. Mådde super hela tiden.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja , absolut.

Har du fått några bristningar?
Nja , fick bara några i slutet under magen , men dom har
bleknat ganska bra nu , så dom syns knappt.

Var du nervös inför förlossningen?
Klart att jag va nervös. Men jag visste vad jag hade gett mig in på
och de va ju försent att ångra. Men jag va stolt över mig själv
och att jag klarade av det så bra som jag gjorde.

Hade du några cravings?
Ett tag va det clementiner och citron.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Ja , båda blev chockade men såklart överlyckliga.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Hade gått över mensen , så i v 7-8 tror jag de va.

Hur mycket gick du upp i vikt?
4 kg totalt.

Hur länge ammade du?
3 veckor.

Vem är barnet mest lik?
Pappa upp i dagen.

Vad är det bästa med att ha barn?
Att verkligen ha något att kämpa för. Alla goda mys stunder.
Att kunna trösta sitt barn och att dom känner sig trygga och
kärleksfulla. Att alltid få ett smile på morgonen.

Vad är det sämsta med att ha barn?
Ingenting. Allt är underbart.

Är ditt barn döpt?
Nej inte ännu men ska nu den 22 aug.

Hur gammal är barnet nu?
Hon är snart hela 4 mån.


- Hoppas ni gillade frågorna , och jag ha svarat ärligt :)
                                                                               
                                                                               SEE YAA !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0