dagen som blev lyckad ...

... Och det tackar vi mamma / mormor för.



Hon kom en runda för vi skulle ju ner till Jysk och herregud
vad fina saker dom hade på rean , hade man haft penga jaa då
hade man nog handlat massa tror jag.
Tur är kanske att man inte ha så mycket då :P

Sen blev det en tripp till CC för lite handling , det blev kycklingsallad
för oss idag och de va gotti gott gott.
Lillan hon sov nästan hela tiden och myste lite.
Väl hemma sen åt hon en hel burk potatis / morots pureé och en
halv burk hemmalagad äppelmos , så hungrig va hon nog.

Gick inom Försäkringskassan med i och med jag inte fått mitt papper
hemskickat och vet ni va dom säger där nere ?

J - hej , jag va här inne för några dagar sen och skulle få hem ett papper
så jag kunde förlänga min föräldrapenning. Men det har inte kommit.

F - Ja , ditt person nummer tack.

J - 880129 xxxx.

F - Jaa det har blivit fel i systemet så inget har kunnats skickas.

J - Jaha ? men mitt går ju ut på måndag , kan jag be och få en ny blankett som
jag kan fylla i här så det bara rulla på ?

F - Javisst kan du det.

J - TACK !

Hallå , inte ett medelande om att de va knas med skickningarna , vilken
dunder tur att mamma sa att vi skulle gå inom och kolla.
Annars hade jag suttit utan pengar igen , och de e inget roligt vill jag lova
när man har räkningar och dylikt att betala.

Jaja , får hoppas de rullar på nu så de inte blir något fel igen.



                                                                           SEE YAA !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0