Förlossningen med Lova ..

... Lovade jag att skriva om idag. Här kommer det !

Hade en väldigt jobbig natt Torsdagen den 8 april.
Sov inget utan va uppe och gick , låg och vred och vände mig i sängen.
Försökte ta varma bad , men inget hjälpte.

På morgonen vaknade Dennis vid halv 6 tiden av att jag va vaken
och vi ringde in till förlossningen fredagsmorgonen den 9 april.
Vi åkte in och blev inskrivna runt 7 på fredagsmorgonen.
Då va jag öppen 3 cm.

Den barnmorskan som tog emot oss och undersökte mig sa att jag
skulle öppna mig 1 cm i timmen , så vi behövde inte åka hem.

Kl. 10 ca 3 timmr efter var jag öppen 4 cm. Så det med 1 cm i timmen blev inte av.
Kl. 22 på fredagen så hade jag öppnat mig till 5 cm.
Kl. 01.30 va jag öppen 7 cm , har väldiga sammandragningar men tar varma bad
och en varm dusch för att försöka lindra smärtan något.
Kl. 03.55 tar dom hål på fostervattens hinnan och fostervattne avgår.
Kl. 05.30 är jag öppen hela 9 cm och får lustgas , men det hjälper inte riktigt.
Bara på de små värkarna.

Kl. 06.20 så vill jag ha EDA.
Och det får jag ca 07.10 av nakosläkaren , nu är krystvärkarna igång .
Kl.08.00 är jag fortfarande öppen 9 cm vilket jag är till 08.55.
Då är jag äntligen öppen 10 cm.
Kl.11.10 så ställer jag mig över förlossningssängen och krysta i varje krystvärk.
men orkar inte mer 10 min ungefär .
Lägger mig i förlossningsängen 11.25 lägger upp benen och krystar i krystvärkarna.

11.44 Tittar äntligen vår underbara dotter ut.
Vi kunde inte varit lyckligare. Efter allt så va det värt alla timmar :D




Älskar min lilla familj .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0