Att vara mamma ..

... Är helt underbart vackert , nog det bästa som kan hända. ♥

Nog med det , herregud vilket underbart väder det har varit nu
i veckan , det e ju helt otroligt.
Man kan ju sitta ute i solen med en kopp kaffe utan att frysa längre.
Det är ju verkligen ett tecken på att det börja bli
VÅR !

Ja , jag har inte så himla mycket att skriva.
men nu kommer nog bloggen handla mest om lilla Lova och sånt.
Men sen vill man kanske inte bli för tjatig heller.
Men man kommer väl alltid på något , för något finns ju alltid i huvudet :)

Igår va vi på apoteket och köpte en bröstpump till mig.
Kanske låter lite roligt , men allt ska inte bara handla om att mysa med
de goa små liven. Hon har suttat sönder mina bröstvårtor till Max ,
började nästan att gråta.
Så vi inskaffade nappflaska och en bröstpump.
Och tack gode gud för dessa uppfinningar :)

HELT OTROLIGT !



Ja nu skiter jag i bloggandet :)
UT i SOLEN ska jag nu och ta kaffe och njuuuuuta !

SEE YAA !


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk på att om du ger henne flaskan för mycket så vill många barn inte ta bröstet sen längre för att det är "enklare" att äta ut flaska. På apoteket finns en drickskål, som birgitta tipsade oss om ifall man ska ge spädbarn mjölk eller ersättning en kort period, för när de äter ur den så liknar det mer sättet de äter när de äter ifrån bröstet ;)

Förresten, testade du inte silikonnapparna på sätter på bröstvårtan? de hjälpte verkligen mig, visst, jag hade sår på ena vårtan, och de gjorde bajsont när han åt ifrån det bröstet även med silikonnappen, meen, vårtan läkte på bara några dagar med hjälp av den ;)

2010-04-14 @ 14:54:48
Postat av: Ida

nee de vet jag men båda bröstvårtorna är helt såriga och blödiga. har pratat med min bror.(läkare) och han sa att man kan prova ett tag. OCH de måste jag :) , nee dom hjälpte inte. gjorde pissont de med. men detta funkar till tusen och är överlycklng för de :)

2010-04-14 @ 15:33:23
URL: http://flikkansomaldrigfaller.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch det låter inge roligt. Men jag fick såret på min ena bröstvårta för att han sög "snett". Fick tips på bb att jag skulle hålla honom så han låg raklång, hans mage emot min mage, och sen hålla upp rumpan lite, för då minskar man tydligen risken för det. Kan ju vara värt att testa det sen med din lilla ;) Det är ju nytt både för henne och för dig det här med amningen, så det kan ju ta ett tag innan man kommer in i det helt ;)

2010-04-14 @ 17:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0